Reklamační řád
1. Úvodní ustanovení
Tento reklamační řád upravuje postup při uplatňování práv z odpovědnosti za vady provedených servisních prací a oprav u poskytovatele služeb RyComputer servis.
Reklamační řád je součástí servisních podmínek a vztahuje se na všechny zakázky předané zákazníkem k opravě.
2. Záruční podmínky na servis
2.1 Délka záruky
Na veškeré provedené servisní práce a opravy poskytujeme záruku 12 měsíců od data převzetí zařízení zákazníkem.
Záruka se vztahuje na:
-
opakované objevení stejné závady, která byla předmětem původní opravy,
-
chyby vzniklé při provedení servisního zásahu (pájení, výměna součástek, osazení, montáž),
-
vadný díl použitý při opravě, pokud šlo o díl dodaný servisem.
3. Záruka na použité herní ovladače a servis ovladačů
Na použité herní ovladače (DualSense, DualShock, Xbox Controller, Nintendo Switch Pro Controller a další) poskytuje servis záruku v délce 12 měsíců ode dne prodeje.
Omezení záruky – 3D analogové páčky
U 3D analogových páček (joysticků), které jsou považovány za spotřební a nejvíce namáhaný díl ovladače, je poskytována záruka v délce 3 měsíců ode dne prodeje / servisu.
Co zahrnuje 12měsíční záruka
Záruka na použitý ovladač se vztahuje na:
-
elektronické závady ovladače,
-
závady na tlačítkách (kromě mechanického poškození),
-
závady na PCB desce, čipech, napájení a spojích,
-
funkční poruchy, které nebyly způsobeny nesprávným používáním.
Co zahrnuje 3měsíční záruka na analogové páčky
Záruka se vztahuje pouze na:
-
vadné potenciometry nebo mechanickou závadu páčky vzniklou vadou dílu,
-
závady způsobené chybou předchozí opravy (pokud je ovladač repasovaný).
Záruka se nevztahuje na:
-
běžné opotřebení 3D analogových páček (stick drift, rozkmit, vůle),
-
opotřebení způsobené intenzivním hraním,
-
mechanické poškození, pád, tekutinu, hrubé zacházení,
-
závady způsobené používáním v nevhodných podmínkách (herny, e-sport centra apod.).
Upozornění pro zákazníky
3D analogové páčky jsou spotřební díl a jejich životnost je závislá na stylu a intenzitě používání. U běžně používaných i nových ovladačů může dojít ke vzniku stick driftu jako k přirozenému opotřebení, které není považováno za výrobní vadu.
4. Ustanovení o životnosti a údržbě teplovodivého média – Liquid Metal (LM)
1. Charakteristika teplovodivého média
U některých oprav a servisních zásahů může být na APU/CPU/GPU použito teplovodivé médium typu Liquid Metal (tekutý kov), například Thermal Grizzly Conductonaut. Toto médium má výrazně vyšší teplovodivost než klasické pasty, ale zároveň má omezenou životnost, která je závislá na provozních podmínkách zařízení.
2. Omezená životnost Liquid Metal u herních konzolí (PS5, PS4 Pro apod.)
Vzhledem ke konstrukci herních konzolí, teplotním cyklům, vibracím a orientaci při používání je životnost Liquid Metal obvykle 2–4 roky, poté může docházet k:
-
zhoršení teplot,
-
migraci LM mimo optimální plochu,
-
vyšší hlučnosti ventilátoru,
-
ztrátě optimální teplovodivosti.
3. Nutnost pravidelné údržby
Liquid Metal není bezúdržbový. Po uplynutí uvedené doby (2–4 roky) se doporučuje odborná kontrola a případná výměna. Tato výměna není považována za vadu produktu, ale za běžnou údržbu zařízení.
4. Záruka na použití Liquid Metal
Záruka se vztahuje pouze na správné nanesení a bezpečnost aplikace LM v době provedení servisu. Nevztahuje se na postupné opotřebení nebo změnu vlastností LM způsobených běžným používáním zařízení.
5. Upozornění pro zákazníka
Zákazník bere na vědomí, že:
-
životnost LM závisí na způsobu používání zařízení (zátěž, poloha, prostředí),
-
po uplynutí doporučeného intervalu může dojít ke zvýšení teplot,
-
nadměrné přehřívání způsobené zanedbanou údržbou není důvodem k reklamaci.
5. Uplatnění reklamace
Zákazník může reklamaci uplatnit:
-
osobně na provozovně,
-
zasláním zařízení na adresu servisu (doporučeno předem ohlásit),
-
telefonicky domluvit způsob předání.
K reklamaci doporučujeme předložit:
-
doklad o provedené opravě (fakturu za opravu),
-
popis závady, která se opět projevila,
-
kompletní zařízení včetně příslušenství, pokud může souviset se závadou.
6. Vyřízení reklamace
Reklamace je vždy nejprve posouzena technikem.
Reklamace může být vyřízena:
-
bezplatnou opravou,
-
výměnou vadného dílu,
-
vrácením ceny opravné práce, pokud oprava není možná.
Lhůta pro vyřízení reklamace je do 30 dní od převzetí zařízení.
7. Kdy záruka neplatí
Záruka na servis se nevztahuje zejména na:
-
poškození způsobené tekutinou, vlhkostí, korozí, oxidací,
-
mechanické poškození (pád, náraz, zlomené konektory, praskliny),
-
poškození způsobené přepětím nebo vadným příslušenstvím,
-
závady vzniklé neodborným zásahem jiné osoby,
za porušení záruční plomby, vylepené technikem po opravě.
-
závady způsobené instalací neoriginálního softwaru, modifikací firmware, jailbreakingem apod.,
-
závady, které nejsou totožné s původní opravovanou chybou,
-
běžné opotřebení součástek (např. analogové páčky, membrány tlačítek, ventilátory).
U zařízení poškozeného tekutinou nebo korozí nelze garantovat dlouhodobou funkčnost – záruka se vztahuje pouze na provedený úkon, nikoliv na celkový stav zařízení.
8. Odmítnuté opravy
-
Pokud zařízení nelze otestovat vinou jeho stavu, záruku nemusí být možné uznat.
9. Opuštěné zakázky
Nevyzvednuté zakázky po 90 dnech mohou být likvidovány nebo uloženy za poplatek za skladování.
10. Závěrečná ustanovení
Tento reklamační řád je platný od 1.12.2025
Servis RyComputer servis si vyhrazuje právo na jeho aktualizaci.
